8 Ekim 2016 Cumartesi

Birbirinin Üstüne Tutar Mı? Boya - Renk Açıcı - Kına | Tecrubelerim

Ön Uyarı: Bu yazıdaki tüm bilgiler fakültede öğrendiklerim, uzmanlardan edindiğim bilgiler ve tecrübelerimden ibarettir.
   Daha önce bir yazımda Loreal'in renk açıcı spreyi Sunkiss'i kullanıp tecrübelerimden bahsetmiştim. Oryal kadar yoğun etkili bir ürün yerine saçları kademeli ve hafif bir şekilde açmak için ideal bir ürün. Saçlarımın doğal rengi siyaha yakın bir ton, ve benim asıl niyetim kına yakmaktı. Çok koyu renklerdeki saçlarda kına rengini gösteremiyor. Sunkiss kullanma sebebim de kınaya zemin hazırlamaktı yani. (Koyu renk saçlara Sunkiss gibi ürünler turuncumsu bir kızıllık veriyor, aman dikkat).
    İstediğim tonda saçlarımı açtıktan sonra kınamı yaktım. Kına karışımıma ışıltı ve yoğunluk vermesi için ceviz kabuğu da ekledim. Tarifim;

  • 300g yeşil kına
  • 2 cevizin kabuğunun haşlanmasıyla elde edilen su
  • 2-3 çay kaşığı sirke
  • 2 yemek kaşığı zeytin yağı 
    Karışımı 1 gece saçlarımda beklettim. Gündüz kafasında 1kglık yükle oturup beklemek isteyenlere önerim 3-4 saat beklemeleri :)

   Renk açıcının üstüne kına tutar mı?


    Evet efendim tuttu. Daha önceki kına tecrubelerimde kına saçlarımda ne kadar tutunduysa, renk açıcılı hali de o kadar sürdü. Saç rengim bakıra benzer tonda ama epey koyu bir kızıl oldu. Defalarca fotoğrafını çekmeye çalıştım ama hep olduğundan daha koyu çıktı. Bu yüzden maalesef fotoğrafsız bir şekilde tarif ediyorum. İşlemin ardından saçlarım inanılmaz sertleşti. Sürekli olarak yoğun onarıcı kremler kullandım. Ve saç rengim maksimum 3 hafta dayanıyordu. Sonra kına git gide akıp azalıyor ve sadece güneşte görünen bir kızıllık bırakıyordu. 

   Benim kızıl saç sevdam yıllar önce izlediğim "Gezici Pantolon Kardeşliği" filmiyle başladı. Tibby karakterindeki Amber Tamblyn'in saç rengi o kadar çok hoşuma gitti ki ilk kez lisedeyken o rengi hayal ederek kına yakmıştım. Ama kınayı nelerle karıştırırsam karıştırayım, öncesinde veya sonrasında ne uygularsam uygulayayım o hafif turuncu tonlar hep baki kaldı. Aslında o hali daha doğal görünse de hayalimdeki renk bu değil diyerek kına inadımdan vazgeçip boyamaya karar verdim.

    Kınalı saça boya tutar mı?


Ben Palette 4-88'i
tercih ettim
   Bu noktada boyanın rengi çok şey ifade ediyor. Daha koyu renklere geçişte problem yok. Ama tabi araya en az birkaç hafta bırakın ki saçlarınız kendini toparlasın. Daha açık renklere geçiş için işinde uzman bir kuaföre gitmelisiniz. İşin kimyasından bahsedersek, kına saçın yüzeyine tutunur. Boya ise saçın üst katmanını açıp içeriye girer ve pigmentler saçın içine yerleşir. Saç rengi açılırken bu pigmentleri dışarı çıkarırlar. Mesela Sunkiss gibi basit renk açıcılar koyu renk saçın içindeki mavi pigmentleri kısmen çıkarır. Böylece içerde kızıl ve sarı pigmentler kalır. Bu yüzden koyu renk saçlılara bu tip açıcılar turuncu görüntü verir.  Daha güçlü renk açıcılar saça daha sert davranıp ve kızıl pigmentleri de çıkarmayı başarabilir. Bu yüzden açık saça geçiş daha zordur. (Bkz: Saçın yapısı ve boyanın saça etkisi.)
   Toparlayacak olursam, daha koyuya boyayacaksanız bunu evde yapabilirsiniz, açık renkler içinse mutlaka kuaföre gidin. Yoksa yumurta sarısı renklerle gezebilirsiniz. Ve ayrıca tüm bu işlemin arasına en az birkaç hafta bırakın. Ve bu dönemde onarıcı ürünler kullanın.
   Daha koyu renklere geçerken elinizdeki pigmentlerin üstüne yenilerini eklersiniz. Örneğin siyah tüm pigmentleri barındırdığı için geçişi en kolay renktir. Ben kızılın bir başka tonuna geçiş yaptığım için boya tuttu. Hatta tam istediğim tonda oldu :) Ancak daha açık renge giderken elimizdeki pigmentlerden kurtulmamız gerekir, bu da işin zor kısmıdır.

 

  Genel ve pratik bilgiler...


   Çevremdeki pek çok insan kınadan korkuyor. Ve buna sebep olarak dönüşünün zor olduğunu söylüyorlar. Aksine kınanın renginden kurtulmak çok kolay. Beyaz sabun, bu konuda size birkaç yıkamada ciddi sonuçlar verecektir. Ayrıca siyah çay demini de yıkamadan önce saçınıza uygulayıp 5 dk kadar bekletirseniz kınadan kurtulmanıza yardımcı olur. Doğal açık renk saçlarınız varsa bu iki yöntem de epey başarılı olsa da kızıl tonlardan tamamen kurtulmanızı sağlayamaz. Bu yüzden uzman bir kuaföre giderseniz birkaç işlemle size yardımcı olabilir. Veya sabun ve çayı bir süre kullanıp daha sonra boyayabilirsiniz. Kına ile ilgili korkulması gereken şey sonucu asla bilemeyecek olmanız bence...
    Koyu tonlar saçınıza en az zararı veren renklerdir. Doğal saç renginizden çok daha açık tonlara ulaşmak isterseniz saçınıza oryel gibi maddeler uygularlar ve bu boyadan çok daha fazla hasar verir. Yani aslında kına, boya ve basit saç açıcıların hepsi de birbirinin üstüne tutabilir ama açık renk boyalar veya oryel gibi radikal ürünler saçlarınızı ciddi anlamda yıpratır ve üst üste uygulama saçınızı yakar.

Neyse ben gidip Gezici Pantolon Kardeşliğini 16497256. kez izliyim :)



26 yorum :

  1. Sacimda kina var ve ben sacima röfle yapmak istiyorum bunun icin izlemem gereken adimlar nelerdir? ? Kuaforun sacimi yun yumagi gibi Mahvetmesini de istemiyorum ;(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saçlarını şampuan yerine beyaz sabun ile yıkayarak kınanın akmasını sağlayabilirsin. Bunu birkaç sefer yaptğında farkı göreceksin. Ayrıca siyah çay da epey öneriliyor :) daha sonrasında uzun bir müddet saçlarına argan yağı ve nemlendirici maske uygulaması ile röfleye hazırlık yapabilirsin. kuaför renk açcı kullanacğı için her durumda saçlarn yıpranacaktır. Benim asıl tavsiyem röfle yaptırmamak :)

      Sil
  2. Saçıma 7-8 ay önce kına yakmıştım simdi iki ay sonra dugunum var saçımı açık renklerde boyamak istiyorum (sari gibi ) bi kac kez de zeytinyagi argan yagi kullanip birazcik akmasini sagladim bunun icin nasil bi yol izlemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açık renklere geçişte kuaför muhakkak renk açıcı kullanacağı için kına pek sıkıntı çıkarmayacaktır. Asıl tavsiyem saçlarını güçlendirmen ve beslemen. Argan yağı güzel seçim olmuş, ilave olarak keratin bakımı da yapabilirsin. Boya sonrası da bakımlara devam etmeni tavsiye ediyorum. En özel gününde en güzel gelin olman ve bir ömür mutlu kalman dileğiyle :)

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hint kınası olarak kullanılan kınalar bildiğimiz kına ağacı yaprağı gibi doğal bir ürün olmaktan ziyade kimyasal bir bileşime sahipler. Her ne kadar aktarlar bunu inkar etse de durum bu. Yani saçınızı boyamaya eşdeğer bir şekilde kimyasala maruz bırakmış oluyorsunuz. 1 ay geçtiğine göre boyanmasında bir sıkıntı olacağınız sanmıyorum. Dip boyası uygulamaları da yaklaşık olarak bu süre zarfında yapılıyor zaten. Yanma olayları genellikle oryel gibi boyalardan çok daha zararlı olan kimyasal açıcılar sebebiyle gerçekleşiyor

      Sil
  4. Saçımın orjinal rengi siyahtı ve ben sürekli sarıya boyadigim icin cok yıpranmış ve dökülmüştü yaklaşık iki aydır kına yakıyorum fakat bu seferde aşırı kuruma oldu ve dipleri geldikce rengini begenmemeye basladım simdi bakır kizila cevirmek istiyorum ama tutmaz ve daha cok yıpranma olur diye endiseleniyorum nasıl bir yol izlemeliyim acaba yardımcı olur musunuz lftn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kınanın zararı kurutmaktan ziyade saç telini sertleştirmek aslında. Yani kurutmuyor önce o konuda içinizi rahatlatayım :) boya saçınıza kınadan çok daha sert bir muamele yapacaktır. Saçın yüzeyinde hafifçe tutunan kına boyayı karşısında görünce arkasına bakmadan kaçar efendim. Ama tabi garanti olması açısından boya öncesi beyaz sabun veya siyah çay gibi kona çıkaran yöntemleri deneyeblrsiniz :)

      Sil
  5. Saçımda hint kınası var fakat üzerinden bir ay geçti beyazlamalar meydana geldi saçıma boya yapsam tutar mı hangi renk tavsiye edersiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkıntı olacağını hiç sanmıyorum. Özellikle koyu renklerde boyalar tercih ederseniz geçiş daha mümkün olacaktır :)

      Sil
  6. Su an sacimda röfle var.saçımı koyu renge cevirmek istiyorum.bi kere koyu kahverengi boyattım ama kısa sürede aktı.hint kınası denesem nasıl olur rengi turuncu olur mu diye korkuyorum ya da saçıma zarar verir mi?

    YanıtlaSil
  7. Şu an saçımda röfle var.saçımı koyultmak istiyorum.bi kere koyu kahveye boyattım ama kısa sürede aktı.hint kınası denesem nasıl olur?turuncumsu bi renk alır mı ya da sacıma zarar verir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal el kınası yaparsanız turunculuk bırakma ihtimali var. Bunu kına karışımına kaynatılmış ceviz kabuğu suyu ekleyerek çözebilirsiniz. Hint kınası ise zaten siyah, kestane vs gibi renk seçenekleri olan kimyasal bir karışım. Turunculuk bırakacağını sanmıyorum.

      Sil
  8. Merhaba benim saclarım açık kumraldı kına yaktım kızıla döndü. Kına yakalı 1 seneyi geçti ve suan saclarım turuncu gibi doğal duruyor. Fakat ben kızıl boyaya boyamak istiyorum. Fakat bazi kişiler kınanın kusacağıni çirkin bi görüntü olacağını söylüyor. 1 yıl geçti yine de kınanın üstüne boya yaparsam sıkıntı yaşar mıyım? Kızıl renk tutar mı?

    YanıtlaSil
  9. Merhaba benim saçlarım açık kumraldı kına yaktım ve kızıla döndü. O günden bu güne 1 yıl oldu şuan saçlarım turuncuya döndü ama doğal duruyor. Saçlarımı kızıl boyaya boyamak istiyorum. Fakat arkadaşlarım kınanın kusacağını kötü bi görunüm olacagını söylüyorlar. kınayı saçıma süreli 1 sene oldu ama yine de sorunla karşılaşır mıyım? Kızıl renk şuanki saçımda tutar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. https://eczacikiz.blogspot.com.tr/2016/08/sacn-yaps-ve-boyann-saca-etkisi.html?m=1 linkteki yazımda belirttiğim üzere kına saçın yüzeyine tutunurken boya saçın içine girer. Dolayısıyla kızıl renk boyalar sıkıntı olmayacaktır. Kızıl dışındaki açık renklerde ise kızıllık kalabiliyor. Sizin yapmayı düşündüğünüz geçişi ben yaptım. Ve hiçbir sorun yaşamadım :)

      Sil
  10. Mwrhaba ben bir yildir kina uyguluyor um sacima ama artik rofle yaptirmak istiyorum acaba tutar mi?? Birde sacimi uzatmaya calistigim icin yoksa saclar yanar kotu mu olur?? Yagmur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyaz sabun ve siyah çay kürleri ile kınayı biraz saçınızdan akıtın ardından kuaförün uygulayacağı açıcı ile sorun kalmayacaktır :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim ama sormak istesigim bisey var bi donem cay demi ile sac boyamayi denedim ve tuttu yani saclarim boyandi sonra kinanin uzerine saci uzatmak icin uyguladim yine kina uzerine tutunuyor gibi geldi sacima renk veriyor birakmistim ilk defa sizden akmasina yardimci oldugunu ogrendim ayrica saci uzatmak adina defne sabunu kullaniyorum..yani benim sacim bu uygulamalarla kinali duruyor saf beyaz sabunu bir süre deneyeyim..

      Sil
  11. Saçıma 2 gun önce kahverengi hint kınası yaktım ama guneşte koyu kızıl oluyor ve bn memnun degılım koyu kahve boyamak istiyorum saçım zarar görür mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saçınızın zarar göreceğini sanmam ancak kızıllığın hafif oranda kalma ihtimali var. kuaföre giderseniz renk açıcı ile kızıllığı giderebilir sanırım. hint kınaları kimyasaldır normal kına gibi etki etmedikleri için daha hırçın renkler verebilirler. ancak kuaförün sorunu çözeceğini düşünüyorum :)

      Sil
  12. Saçıma 2 gun önce kahverengi hint kınası yaktım ama guneşte koyu kızıl oluyor ve bn memnun degılım koyu kahve boyamak istiyorum saçım zarar görür mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben cevap verene kadar epey bir zaman geçtiği için boyatmanızda sakınca olacağını sanmıyorum. Gecikme için kusura bakmayın :)

      Sil
  13. 2 ay önce kına yaktım. ceviz suyu ve zeytinyağı ile birlikte karıştırarak yaktım.şimdi ise saçımın çok zıt rengi bal köpüğü boyatmak istiyorum. boya tutar mı yada kına renginin üstüne saclarimi acsam bile hangi rengi alır saclarim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amonyak içeren bir boya kullanırsanız tutacağını düşünüyorum. Amonyaksız boyalar kına üstüne etkisiz kalabiliyor yalnızca

      Sil
  14. Sacıma kahverengı hınd kınası yaktım kahvetengımsı kızılımsı gıbı durdu ama ben kızıl olmasını ıstıyorum ustunden normal kına yaksam tutarmı nasıl bır sonuc alırım

    YanıtlaSil