24 Ağustos 2016 Çarşamba

Tuhaf Manikür Fiyaskosu - Anılar

   Son Gratis Alışverişi yazımda neden et pensi aldığımı açıklarken bu yazının haberini vermiştim. Doğrusu manikür yapmayı çok zahmetli bulduğum için uzun zamandır kuaförde yaptırıyordum. Sağlık açısından  riskli bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Özellikle de birkaç kez manikür sonrası grip olduktan sonra daha da korkar olmuştum. Et pensi, törpü gibi malzemelere kolonya sıkıp sıcak hava kabinine koysalar da manikürü uygulayan kişinin taşıdığı her türlü enfeksiyonu kapmanız o kadar kolay ki. Özellikte minik hatalar oluyorsa, derinizde kızarık görünüm oluşacak kadar incelen kısımlar oluyorsa bilin ki son derece savunmasız haldesiniz.
    Bu yüzden eğer manikürünüzü kuaförde yaptırmak dışında bir seçeneğiniz yoksa kendi malzemelerinizi götürmenizi tavsiye ediyorum. Ben gidip bir pens almaya üşendiğim için bunu yapmıyordum..
   İşte hikayem tam bu noktada başlıyor. Bundan 3 ay önce son manikür tecrübemden sonra parmağımda siğil oluştu. Daha önce hiç siğil sorunu yaşamamıştım. Manikür sebebiyle oluştuğuna emindim. Daha sonra iyileşene kadar bekledim. Bir sürü tedavi süreci geçirdim elbette.

   Nihayet 1 ay kadar önce siğil tamamen iyileşti. Ama ben belki hala bulaştırırım düşüncesiyle kuaföre gitmekten çekindim. Bir doktora da danıştıktan sonra tekrar maniküre başlamaya karar verişim bundan 3 gün önceydi. Her zaman gittiğim manikür kuaförüne ablamla birlikte gittik. Önce onun manikürü ve pedikürü yapılıyordu. Bu esnada ablamın bana yüzü, kuaförün ise sırtı dönüktü. Telefonumu kurcalarken bir ara gözümü kaldırdım ve ablam bana mimikleriyle bir şeyler anlatmaya çalışıyordu. 10-15dk lık dudak okuma çabamdan sonra anladım ki kuaförümüz "Adenoviral Konjonktivit" geçiriyormuş. Bu hastalığı daha önce ablam geçirdiği için ailecek olaya hakimiz. Gözler insan içine çıkılamaz bir hale gelir, hastalık çok aşırı kolay bulaştığı için kimsenin sizin dokunduğunuz yere dahi dokunmaması gerekir, sürekli gözlerinizde batma duygusu ve acı hissedersiniz...
   Kuaför bu hastalığın kolay bulaşan bir hastalık olduğunu bilmiyormuş. Biz çok bulaşıcı olduğu konusunda uyardık kendisini. Ama kırılmasını istemediğimiz için "bize bulaştırabilirsin o yüzden senden uzak duracağız" diyemedik. Ben telefonum çalmış numarası yaptım, annem bizi acil bekliyor benim manikür sonraya kalsın diyebildim :) Oscarlık parformansıma kuaför inandı mı bilmiyorum ama ablam inandı. Hatta "annem akşama kadar meşgul olucaktı ama?" gibi bir çıkış bile yaptı. Zor ikna ettim kendisini..  Hatta kuaförden çıkıp arabaya binene kadar gerçekten annemin bizi beklediğini zannediyordu :)

   Ablamı sorarsanız, o daha önce atlattığı için bağışıklığı var. Ama Adeno virüsü havayla bile çok kolay bir şekilde yayılır ve çok sağlam bünyeli insanları bile kolayca hasta edebilir. Şuan kuaförümüzü bu konuda bilinçlendirdiğimiz için çalışmaya ara verdiğini ümit ediyoruz.
   Daha sonra oradan çıktık ve ben hala manikür yaptırma merakında olduğum için güzel temiz bir kuaför aramaya başladık. Sterilizatörü olan bir kuaför bulunca girdik içeri. Bu seferki kuaför kızımız sanırım ilk manikürünü bende yapıyordu. 3 farklı yara yaptı. Suçu da tamamıyla benim uzun süredir manikürsüz kalan ellerime attı. Neymiş "etlerim çok yapışmış"... Kırk kere söyledim 3 aydır manikür yaptırmamış olmama rağmen hep etleri ittiriyordum diye. Ah ayrıca "genetik"miş. Sanki sülalemi tanıyorda.. Tamam Eczacı Kız sinirlenme sakin.....

   Tüm bunlar 3 gün önceydi. Ve ben o gün bir daha manikür yaptırmamaya, eğer çok gerekli olursa kendi malzemelerimi kullandırmaya karar verdim. Dün Gratis indiriminde et pensi alırken bile 3 gün önceki manikürden eser kalmamıştı. Zaten 3 gün önce de berbat haldeydi...

   İşte hikayem bu. Şimdi kendi manikürümü ve pedikürümü kendim yaptım. Hiç canım yanmadı ve tam istediğim gibi şekil verebildim. Pedikür için Scholl Velvet Smooth kullanıyorum. İnceleme yazıma şuradan ulaşabilirsiniz...
   Sizin de böyle anılarınız varsa bana eczaciblogger@gmail.com adresinden göderebilirsiniz. Paylaşmaktan memnuniyet duyarım :)

2 yorum :

  1. Ben 4 yıldır manikür yapıyorum ya da yaptırıyorum her zaman kendi eşyalarımı kullandım ne kadar sterilize edilmiş olsa bile yine de hastalık taşıma riski varmış benim en korktuğum hepatitli hastalıklıklar bu şekilde çok kolay bulaşıyormuş.. Kendin yapmakla çok iyi yapmışsın benim de en çok kendim yapınca içine siniyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru. Hepatit virüsleri de bu yolla kolay bulaşıyor.
      Kendi eşyalarını götürmen çok güzel tebrik ederim :)
      Sağlık önemli tabii, dikkat etmeliyiz :)

      Sil