24 Haziran 2016 Cuma

Evlilik pişmanlık mı?

Bu aralar evli beyefendiler hakkında bir gözlem yapıyorum. Aslında gözlem de denemez sadece dikkatimi çeken bir mesele var diyebilirim.
Dizilerde filmlerde sosyal medyada capslerde karikatürlerde kısaca her türlü eğlence aracında evli erkekler eşlerinden kurtulmak isteyen evlendiği güne lanetler okuyan bir aile kurduğu için pişmanlık duyan tipler olarak gösterilir oldu. Buna karşılık olarak da ortaya atılan gırgır yapmaktan dırdır yapmaya geçiş yapmış kredi kartı canavarı yaratıklar var ki bunlar da bahsettiğimiz eşler oluyor.      Günümüz evliliklerinin %kaçı böyle bilmiyorum ancak öyle bir genelleniyorki sanki balayı dönüşünde anında bu medyatik cehenneme düşülüyormuş gibi.

Evli değilim bir eşim yok dolayısıyla bir tecrubem de yok. Bu yüzden kimseye tavsiye vericek değilim yalnızca gözlemlerimi yorumlayacağım.
Eğlence medyasının çok ciddi bir gücü var. Bilinç altınıza küçük bir filiz attıktan sonra o filizi kahkahalarla sulayıp size böylesi bir cehennemi komedi unsuru gibi kabul ettirebiliyor. Ve siz gülerken inkar mekanizmalarınız genellikle uykuda oluyor böylece günü geldiğinde bu cehennemi bahsettiğim eşlerin yerine geçerek gerçeğe dönüştürebiliyorsunuz. Sorun aslında biraz da ciddi değil mi?
Peki bu kurgunun ne kadarı gerçek ne kadarı değil? Kaç yıldan sonra kukla eşlere dönüşülüyor? Ömür boyu iyi geçinebilmek mümkün değil mi? Benim cevap vereceğim sorular malesef bunlar değil çünkü dediğim gibi tecrubem veya uzmanlığım söz konusu değil. Ancak herkesin böyle olmadığını düşünüyorum.
Geçenlerde Facebook'ta bir fotoğraf hakkında yapılan yorumları okuyordum. Bir beyefendi yorumunda evli olduğunu söylemiş. Başka bir beyefendi de yoruma yanıt yazıp "Allah başka dert vermesin" demiş. Yorum sahibi de cevaben "Bu dertse hayatımın dertlerle dolmasını isterim" demiş. Kısacık bir muhabbet geçmiş aralarında ve özetlemek gerekirse yorum sahibi evli oluşundan çok memnun, yanıt sahibiyse evliliği çile olarak görüyor. İkisinin de profiline baktım. Aklımdan geçen yorum sahibinin yeni evli, yanıt sahibininse uzun süredir evli olup sorunlu bir hayatı olduğu düşüncesi oldu. Ancak aksine yorum sahibi uzun süredir evliymiş. Yanıt sahibiyse 30larında bir bekar.
Birkaç gün sonra bir başka paylaşımın yorumlarında bir başka beyefendi "Evlilik güzel şey gençler hayatımın asıl baharını şimdi yaşıyorum" demiş. Bu tip sosyal medya yorumlarından görmeye devam ettim. Hatta sanılanın aksine sıkça denk gelir oldum. Evlilik konulu her paylaşımın yorumlarını tek tek okur oldum. Ve sonuçta bahsedilen cehennemin hiç de yaygın yaşanmadığını farkettim.

Bir de bahsetmeden edemeyeceğim bir video gördüm. Paylaşım sahibi malesef içeriği kaldırmış o yüzden sizinle paylaşamayacağım. Videoda 30larında görünen evli bir çift birlikte arabada seyahat ederken arkadan çalan şarkıya eşlik ediyor ve beyefendimiz eşine hafif bir kur yapıyordu. İlişkilerindeki masum mutluluk herkesin ilgisini çekmiş olmalıki yorumlar hep imrenen darısı başıma diyen, hem genç kızlar hem de genç erkekler tarafından yazılmıştı. Zaten muhtemelen içeriği de nazar korkusundan kaldırdılar :)
Mutsuz evlilikler yaşayan insanlar diğerlerine, "Evlenme ben pişmanım" dediği için başladı bence bu algı. Mutlu bir evlilik kurmak zor belki ama kurabilenlerin ne denli mutlu olduğunu da göz ardı etmemek lazım diye düşünüyorum.
Bu yazı bir klişeye savaş açmak adına yazılmıştır sevgili okurlar :)
Yazımı beğendiyseniz +1 bırakmayı ve blogumu takip etmeyi unutmayın :)

Sevgilerimle ♡ ♡ ♡

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder