27 Mayıs 2016 Cuma

Pharmaceris Depigmentasyon Serumu

 Sivilceli bir ergenlikten geriye kalan kahverengi lekelerden mustaribim. Birçok şey denemiştim daha öncesinde, kremler, peelingler, serumlar vs. Hiç birinden de beklediğim sonucu göremeyince yavaş yavaş lazer uygulamaları, dermabrazyon tedavisi gibi seçenekleri araştırmaya başlamıştım. Geçen yaz erasmus stajı için Polonya'daydım. Belki daha önce görmediğim daha iddialı birşey bulurum umuduyla eczane eczane gezmeye başladım. Türkiye piyasasında çok uzun bir geçmişi olmayan ve benim de daha önce görmediğim bir markayla tanıştım. Pharmaceris Polonya menşeiili bir dermokozmetik markası.
Bu renkli renkli harflerin herbiri bir seriyi tanımlıyormuş. Mesela "A" harfi alerjik ve hassas cilt ürünleri "B" harfi bebişler için üretilen ürünler "W" harfi ise "whitening" yani "leke açıcı" seri olarak geçiyor. Etkili bir şeyler istediğim için eczacım bana serumu önerdi. Akneye meyilli bir cilt yapım olduğu için ısrarla "sivilce yapar mı?" diye sordum ve eczacı ısrarla "hayır" dedi...
Sivilce yaptı mı peki? Yapmadıııı :) Bu şekilde geçen diyaloglarımın akabinde muhakkak hüsrana uğrar ve yeni sivilcelerimle yola devam etmek zorunda kalırdım. Ancak yoğun kıvamlı ve ciltte ağırlık yapan (ki muhtemelen yağ oranı yüksek bir serum) bir yapısı olmasına rağmen bende bu güne kadar hiç sivilce yapmadı :)
Arka kısmında nasıl kullanmamız gerektiğini açıklamışlar. Günlük olarak tercihen akşamları uyumadan önce uygulayın diyorlar, sabahları da güneş kremi sürülmesi gerekiyor böylece cilt rengini düzenlerken güneş lekelerinden korunmamız gerekli.

Günlük rutinime şu şekilde dahil ettim kendisini; akşam yüz temizleyicimi kullandıktan sonra gece kremi yerine kullanıyorum. Çünkü yapısı gerçekten krem gibi. Bir başka kremle birlikte uygulamam mümkün değildi.
Peki beklenilen etkiyi gösterdi mi? Hem evet hem hayır diyebilirim. Beklentim lekelerin tamamen yok olması değildi elbette ama en azından belirginliğinin azalacağını düşünmüştüm. 6 aylık kullanımdan sonra leke renklerini hafif bir şekilde açtı ama daha fazlası olmadı. Yani ne kadar kullanırsam o kadar etkili olur diye düşünmek hata olur.
Serum etkisini cildi hafifçe soyarak gösteriyormuş. Ancak benim cildim soyulmadı. Bunu da belirtmek isterim :)

Son olarak Türkiye'de yalnızca eczanelerde satıldığını hatırlatmalıyım. İnternet üzerinden alacağınız ürünlerinin orjinal olmayacaklarını markanın resmi internet sitesindeki bir açıklamayla belirtiyorlar. Doğrusu çoğu dermokozmetik markasının internetten alacağınız ürünleri son istatistiklere göre %50 oranında orjinal olmuyor ve bu bizim kolayca anlayacağımız düzeyde de değil. Bu yüzden bu tip ürünleri daima eczanelerden almak gerekli.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder